fredag 9 april 2010

Upptäckten !


För 12 år sen gick jag ut på verkstaden på jobbet för att leta efter några skruvar för att sätta upp en ny anslagstavla. En av chaufförerna befann sig där ute och tillverkade en stödbensplatta till sin kranbil. Han var nästan klar ... och hade precis satt på det räfflade gummit på plattan och höll på att klippa rent kanterna. Det låg en del spillbitar i fint mönster runt omkring honom, när jag kom in och fick syn på "konstverket". Jag tog hand om spillbitarna och kollade runt på verkstaden efter mer gummi och fann till min förvåning en hel del. Jag tog med mig det räfflade gummit, o-ringar, o-ringsnöre, slät gummiduk, svampgummilist, innerslang från ett lastbilsdäck och diverse muttrar, brickor, rör och annat smått och gott. Detta blev början på min tillverkning av smycken i gummi !






















1 kommentar:

  1. Du är så duktig.... Kommer ihåg när du började och på hur du plockade saker från marken och gjorde dina olika saker. Du är verkligen en riktig konstnär. Dina gummismycken är ju helt fantastiska. Har själv lämnat bildäck till dig som du sedan gjort väskor av. Hahahaha... det ska vara du till det. Så alla ni som försöker göra som Eva, kamma er! Ni blir aldrig som hon!!!! Du är BÄST!!!

    SvaraRadera

Du gör mig så glad, tack snälla för att du tog dig tid att lämna ett spår här hos mig :)