lördag 23 juni 2012

Blandat !

Här blandar jag gummi, stål och plexiglas. En lång ca 1 meter, svart gummislang får utgöra grunden..sen har jag skurit ut 12 cirklar i plexiglas och trätt på slangen ihop med 6 mm stålkulor. Halsbandet är knytmodell och kan då anpassas i längden till vad det ska bäras till :)
Jag hade en hektisk men underbart härlig midsommar i ösregn ! Stora förvåningen utbröt vid 18-tiden då solen helt plötsligt dök upp och idag verkar det som om blandningen ösregn-solsken fortsätter. Njuter av sommarens kortaste nätter ! Ha en god fortsättning på helgen alla därute !

7 kommentarer:

  1. Härliga Eva, vilken tur för oss andra att det regnar hos dig! Tänk vad mycket vackert du då får gjort i din källare....Så läckert halsband! Tänk att du lyckats blanda gummi, stålkulor och sedan plexiglaset! Nu är du allt kompis med din lasermaskin! Men klart jag hoppas och önskar att du fick lite "små grodorna" kring majstången! Kanske "en lille en" också!
    Var rädd om Dig och de dina!
    Kram & vink från mig.

    SvaraRadera
  2. Ja regn har vi fået den del af - men så kan vi blive inde og gå på værkstedet :0))
    Igen et smukt smykke - jeg får endnu ikkelavet smykker - men jeg tror det kommer :)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Har tittat runt lite på din blogg och hemsida och tycker många smycken är riktigt fina. Jag tittar definitivt in igen.
    Helena Milton
    http://frndrad-frvandlad-frdlad.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Et spennende smykke, Eva! Du er jo en racer med plexiglass også! Supert sammen med gummi!

    SvaraRadera
  5. Hvor fint med plexiglasrondellerne på rad og række, og dejligt at man kan regulere længden på kæden Eva, det har man brug for til forskelligt slags tøj.
    Vejret råder man ikke over men man kan altid selv beslutte om det er godt eller dårligt, it´s all in your mind....og i din påklædning!
    Godt du havde enfin aften alligevel!

    Kram Helle

    SvaraRadera
  6. Du gör så mycket vackert....

    SvaraRadera

Du gör mig så glad, tack snälla för att du tog dig tid att lämna ett spår här hos mig :)