lördag 16 juni 2012

En fördel...

En fördel med trist sommarväder är ju, att då går det hur bra som helst att sitta inne och göra smycken utan att få dåligt samvete ! Idag vräker regnet ned och åskan går...sen ljusnar det en stund innan nästa mörka moln tornar upp. Jag har gjort bl a den här broschen. Jag har skurit ut en fri form i benfärgat plexiglas och satt ihop med innerslang. Laserskärning upptar en stor del av min lediga tid numera. Det är mycket att lära både med hård- och mjukvara men jag gör små framsteg varje vecka :) Önskar er en riktigt trevlig lördag och en lika skön söndag !

5 kommentarer:

  1. Tack för den söta gåvan, som kom med halsbandet jag beställde. Den höll på att hamna i "slabbespannen". Jag såg inte texten först utan trodde att det var nån slags utfyllnad så att paketet skulle bli kvadratiskt.
    Den hittade jag när jag skulle visa halsbandet för ena sonen. Så glad jag blev. Det var så omtänksamt av dig och jag ska tänka på dig varje gång jag har den på.
    Jag berättar om dig och dina fina smycken så ofta jag kan och nu är det väl snart dags att vi kan träffas.
    Ev. ska jag ta mig en tur till Helsingborg i sommar. Jag har ju en god vän där och vill gärna också besöka Tant Theas fina garnaffär.
    Kanske en tur till Helsingör också hinns med.
    Må så gott
    Ann

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte precis fråga hur du klarar av att skära men du gav svaret själv. Vackert smycke som vanligt:)

    Karinkram

    SvaraRadera
  3. Ja, der er jo ikke kun ulemper ved det dårlige vejr :) vi må se på de gode sider.
    Smuk broche .

    Dejlig søndag til dig

    SvaraRadera
  4. Ja se denna Eva, hon kan hon! Läcker brosch! Du ska se att snart är ni kompisar du och lasern!
    Må gott käre vän, var rädd om dig!
    Du vet Ida....
    Kram och vink från mi.

    SvaraRadera
  5. Du är så duktig på att göra fina smycken.
    Och att komma på och designa så att det blirsnyggt.

    Önskar dig en riktigt härlig midsommarhelg

    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera

Du gör mig så glad, tack snälla för att du tog dig tid att lämna ett spår här hos mig :)